Meditace z festivalu Miluj svůj život

Úvodní naladění

Před každou meditací se ladíme mantrou Ong namó, guru dév namó.

Pozice: Rovná záda, ruce v pozice Modlitby, spojené dlaně, klouby palců přiložíme na hrudní kost.

Mantra: Ong namó, guru dév namó. Mantru zazpíváme alespoň třikrát.

Překlad: Klaním se nekonečné tvořivé síle, klaním se vyšší moudrosti.


Meditace ochranný štít kolem srdce

Tato meditace nám přináší vnitřní mír. Očišťuje naše vědomí, přináší jasnost naší mysli a našeho vnímání. Meditace nás odnáší za tento svět zažít Nekonečno. Meditace nám pomáhá jít s proudem života, přijímat, nepřipoutávat se.

Pozice: Sed s rovnými zády, levá ruka je 10 – 15 cm od srdečního centra, dlaň směřuje k tělu. Prsty jsou natažené, ale ne napjaté. Předloktí levé ruky je paralelně s podlahou. Pravá ruka je natažená, hřbet ruky na koleni, prsty spojené v „aktivní“ Gján mudře – ukazováček je stočený pod palcem. Nejedná se o běžnou Gján mudru (spojená špička palce a ukazováčku)!

shield

Oči: Otevřené jen na 1/10, zafixované na špičku nosu. Začátečníci mohou mít oči zavřené nebo pootevřené na malou škvírku.

Mantra: Sat Narájen Uahé Guru, Hari Narájen Sat Nám. Krásnou verzi najdete na videu na youtube níže.

 

Čas: 3, 7 nebo 11 minut

Na závěr: Nádech, krátká zádrž a uvolněte pozici. Chvilku zůstaňte sedět a meditujte s otevřeným vědomím, vaše srdeční centrum sladí své pocity s novými hranicemi vašeho já.

Pokud chcete meditaci cvičit jako sádhanu (denní duchovní praxe), tak každý den 11 minut po dobu 40ti dní (nesmí se vynechat jediný den, jinak se počítá od začátku).


Meditace proti sebe-nepřátelství

P815407306b_sun_ex 05.jpg

Yogi Bhajan říkal, že nexistují žádní nepřátelé. Jediným nepřítelem jsme my sami. Když nepřijímame sami sebe, tak se objevuje sebe-nepřátelství a děláme věci, kdy jdeme sami proti sobě. Bráníme sami sebe v úspěchu. Příčinou je naše ego. Je potřeba být neustále vědomý a mít podporu od našeho bytostného já. K tomu pomáhá tato meditace.

Pozice: Pohodlný sed, rovná záda. Mudru umístěte před srdeční centrum, prsty stočte do dlaně, druhé články prstů se dotýkají. Palce jsou natažené nahoru k nebi a dotýkají se podélně. Palce symbolizují naše ego a je potřeba je držet celou dobu meditace nahoru.

Oči: Oči jsou otevřené na 1/10 a soustředí se na špičku nosu. Tím ovládneme svoji mysl.

Dech: Dlouhý, hluboký, jemný dech. Výdech nosem, nádech nosem. Výdech ústy, nádech ústy.

Čas: Začněte na 3 minutách, potom postupně přidávejte až na 11 minut.

Na závěr: Hluboký nádech, zádrž, ruce natáhněte nahoru nad hlavu. Držte ruce nad hlavou, vytahujte se nahoru, 3 hluboké nádechy a výdechy. Potom uvolněte pozici.


Meditace Išt šódhana mantra (Darty hé)

Meditace posiluje element Země, tedy stabilitu a klid. Přivádí nás zpět do přítomného okamžiku, do „tady a teď“. Vede nás k pokoře. Voláme na naše vyšší Já. Je vhodná tehdy, když máme hodně práce a už nevíme „čí jsme“. Posiluje prosperitu, přitahuje nové příležitosti a vede nás na naší nové cestě.

Pozice: Sed s rovnou páteří. Oči zavřené.

Celestiální komunikace (pohyb rukou) a vizualizace: Když zazpíváte Darty , představte si šedý zemitý tón, který vychází z oblasti vašeho pupíku a rozprostírá se do stran dolů a potom po celé Zemi. Podržte si tuto představu. Když zazpíváte Akáša , představte si z bodu mezi obočím (3. oko) královsky modrou barvu, která jde nahoru do Nebe do nekonečna a držte si představu. Když zazpíváte Guru Ram Das , přestavte si ze srdeční čakry zářivé bílé světlo, které se rozprostírá do všech stran a vše zahrnuje světlem.

P6180017as P6180018as

P6180019as

Mantra: Darty hé, akáš hé, Guru Ram Das hé.

Čas: 11 nebo 31 minut


Meditace Kirtan krija překřížená před srdečním centrem

P9281547upr_portr.jpg

Meditace srovnává mozkové hemisféry, dovoluje naší minulosti, aby byla zpracována a uvolněna. Odstraňuje nejistotu.

Pozice: Pohodlný sed s rovnou páteří. Překřižte ruce pod zápěstími před hrudníkem.

Oči: Otevřené jen na 1/10 a stočené na špičku nosu.

Mantra:

  • Sa – nekonečno
  • Ta – život
  • Na – smrt, přeměna
  • Ma – znovuzrození

Zpívejte mantru a s každou slabikou se dotkněte postupně palcem špičky ukazováčku, prostředníčku, prsteníčku a malíčku.

Čas: 11 minut

Na závěr: Hluboký nádech, oči vytočte nahoru, výdech. Uvolněte pozici. Odpočiňte si.


Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s